Jak pisać dobre teksty SEO? Kilka złotych zasad

Opublikowane przez BlueCopy w dniu

Pozycjonowanie stron, czyli SEO, wbrew pozorom nie jest skomplikowane. Należy jednak pamiętać o pewnych zasadach dotyczących wielu kwestii – od adresu URL po samą treść. Dyskusja nad tym, jakie techniki działają lepiej, a jakie gorzej, nadal się toczy. Jak więc pisać teksty SEO, żeby były dobrze skomponowane?

Dobry research to podstawa

Przed wystartowaniem z pisaniem artykułu pod kątem pozycjonowania najważniejszy jest research wszystkich wiadomości dotyczących tematu, za który się zabieramy. Zebrane informacje dają nam możliwość sprawniejszej pracy. Odpowiednie przygotowanie się do napisania tekstu, zebranie odpowiednich materiałów do stworzenia merytorycznych treści i opracowanie strategii – to podstawy sukcesu.

Należy pamiętać, że głównym celem SEO jest marketing i poszerzenie zasięgu danego produktu, usługi czy portalu internetowego. Możemy to osiągnąć dzięki odpowiednio sformułowanej treści, która będzie odpowiadać na nurtujące pytania klientów czy użytkowników dotyczące danej rzeczy, a dodatkowo pomoże osiągnąć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Informacji, które są nam potrzebne do napisania dobrego tekstu SEO, możemy szukać w internecie, w książkach, czasopismach, na forach społecznościowych, w mediach społecznościowych czy nawet u naszej konkurencji. Jeśli zlecenie tego wymaga, możemy zapoznać się nawet z pracami naukowymi.

Wyrazy bliskoznaczne

Pozycjonując stronę internetową, należy zwrócić uwagę na niezwykle ważny element, jakim są słowa kluczowe. Dzięki temu możemy zwiększyć szanse na zaistnienie w sieci – im bardziej popularna jest dana fraza, tym więcej osób przeczyta nasze treści. Algorytmy wyszukiwarki Google są już rozwinięte w takim stopniu, że bez problemu radzą sobie na przykład z odmianą przez przypadki w języku polskim czy odróżnianiem liczby pojedynczej i mnogiej.

Frazy kluczowe to jednak nie wszystko – musimy zadbać również o inne słowa, które mogą zainteresować czytelników. Stosowanie wyrazów bliskoznacznych jest korzystne dla każdego pozycjonera treści SEO. Dobrym sposobem jest rozmieszczanie naszego słowa kluczowego w różnych miejscach w tekście poprzez użycie synonimów. Oprócz głównego słowa powinniśmy umieścić także powiązane wyrazy – jeżeli frazą kluczową jest wyraz „tort”, treść powinna zawierać również słowa takie jak „ciastko”, „ciasta” czy „pieczenie”.

Odpowiednia treść

Mamy przygotowany plan pisania, zrobiliśmy odpowiedni research i wiemy, jakich użyć fraz kluczowych – nadeszła pora na tworzenie treści. Warto pamiętać, żeby była ona unikalna, co jest jedną z najważniejszych zasad podczas pisania artykułu pod kątem SEO. Kopiowanie tekstów jest nie tylko bardzo złą praktyką, lecz także przestępstwem – dlatego powinniśmy skupić się na wyrażeniu treści własnymi zdaniami i unikać „pożyczania tekstu” z innych stron. 

Dbanie o merytoryczność i jakość naszego tekstu jest ważne. Temat, na jaki piszemy, powinien być wyczerpany do maksimum i zawierać treść, z której czytelnik coś wyniesie. Dobrze napisany tekst przyciąga uwagę użytkowników; ponadto istnieje większa szansa na linkowanie go na innych portalach. Przekłada się to na lepszą pozycję w wyszukiwarce.

Używanie akapitów, stosowanie śródtytułów, list czy pogrubień to kolejne dobre praktyki podczas tworzenia tekstu SEO. Czytelnicy są wzrokowcami i w pierwszej kolejności zwracają uwagę na wygląd tekstu, a następnie zaczynają czytać, jeśli forma ich przekona. Atrakcyjny wizualnie tekst po prostu czyta się lepiej. 

Naturalność

Przygotowanie materiałów i napisanie tekstu na najwyższym poziomie jest nie lada wyzwaniem. Tworzenie artykułów na te same tematy, które znajdziemy w innych portalach, to kolejne utrudnienie – treść nie może być taka sama, powinna być jedyna w swoim rodzaju. Musimy pamiętać, żeby napisać tekst tak, by pozwolił nam wyróżnić się wśród setek innych artykułów. Jeżeli przygotowujemy treść mówiącą o temacie, w którym sytuacja ciągle się rozwija, warto także okazyjnie uzupełnić artykuł o nowe informacje. W takim przypadku zazwyczaj lepszym wyborem jest jednak publikacja kolejnego tekstu – może on na przykład linkować do poprzedniego artykułu.

Pisanie artykułów lub opisów produktów czy prowadzenie bloga nie jest prostą sprawą, zwłaszcza gdy musimy wziąć pod uwagę wszystkie techniki, które pozwolą zająć wyższą pozycję w wynikach wyszukiwania. Warto jednak stale się rozwijać i być na bieżąco w kwestii SEO, a także zdobywać jak najwięcej doświadczenia – po pewnym czasie przygotowywanie treści pod kątem algorytmów Google i innych podobnych usług będzie nam przychodzić w pełni naturalnie.

Szukasz dobrych tekstów SEO? Nie czekaj, już teraz skontaktuj się z naszymi copywriterami, by wspólnie opracować plan działania! Napisz na adres kontakt@bluecopy.com.pl lub zadzwoń!


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *