Masz sklep internetowy? Dowiedz się, czy warto zlecać pisanie opisów produktów specjaliście!

Opublikowane przez BlueCopy w dniu

E-commerce to branża o ogromnym potencjale, która w ostatnich latach rośnie w naprawdę imponującym tempie. Oznacza to jednak także coraz intensywniejszą konkurencję. Aby wyróżnić się na tle innych sklepów online, warto zadbać między innymi o treści na stronie.

Co zrobić, aby być bardziej widocznym w sieci?

Odpowiednia widoczność w sieci to klucz do zwiększenia zainteresowania klientów poszukujących produktów online. Internet w tym przypadku stanowi kluczowe narzędzie nie tylko dla samej działalności, lecz także dla marketingu. Sklep można promować na wiele sposobów – od mediów społecznościowych, poprzez płatne reklamy, aż po publikację tekstów tworzonych pod kątem SEO. W wielu sytuacjach to właśnie ta ostatnia metoda przynosi najlepsze efekty: w ten sposób można skutecznie dotrzeć do internautów, którzy często korzystają z serwisów takich jak Google, by znaleźć interesujące ich produkty.

Działając w jakiejkolwiek branży, która kładzie nacisk na sprzedaż lub usługi online, ciężko nie spotkać się z pojęciami takimi jak SEO czy pozycjonowanie. Co tak właściwie się pod nimi kryje? To bardzo zbliżone do siebie terminy, które często są traktowane jak synonimy. Obejmują one szereg działań, które mają na celu właśnie zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Sam skrót „SEO” rozwija się jako Search Engine Optimization, czyli „optymalizację pod kątem wyszukiwarek”. Prace w tym zakresie dotyczą wielu aspektów funkcjonowania strony – domenę, certyfikaty bezpieczeństwa, nawigację, responsywność, a w końcu jej zawartość.

Treści w sklepach internetowych

Podstawowym rodzajem zawartości publikowanym na stronach sklepów online są opisy kategorii i produktów. To wbrew pozorom wymagająca forma – należy zadbać, aby treści różniły się nie tylko od tych na witrynach innych sprzedawców, lecz także wewnątrz własnej strony. Z tego względu wiele firm decyduje się na przykład na utworzenie bloga, który ma wspierać działania marketingowe w sieci. To bardzo korzystna opcja – wciąż jednak nie można pominąć kluczowej roli opisów produktów oraz kategorii.

Dlaczego treść opisów produktów czy kategorii jest tak ważna?

To istotne nie tylko ze względu na pozycjonowanie. Opisy, obok zdjęć, są jednym z pierwszych elementów strony sklepu, na które zwrócą uwagę klienci. Muszą zatem rzetelnie przedstawiać produkt, a jednocześnie zainteresować potencjalnego kupującego. Do tego dochodzą także kwestie związane bezpośrednio z optymalizacją pod wyszukiwarki. Ważną rolę odgrywają między innymi słowa kluczowe, które decydują o tym, przy jakich wyszukiwaniach pojawią się dane strony i podstrony. Wszystko to ma wpływ zarówno na widoczność witryny, jak i wizerunek firmy w oczach klientów. To sprawia, że zdecydowanie warto zadbać o ciekawe, poprawnie napisane, unikatowe i skuteczne opisy.

Opisy produktów – zlecać specjaliście czy pisać samemu?

Tworzenie opisów produktów czy kategorii może być czasochłonne i skomplikowane szczególnie wtedy, gdy sklep oferuje szeroki asortyment. Zarządzanie firmą z branży e-commerce już bez tego typu zadań jest bardzo angażujące – warto zatem zastanowić się nad przekazaniem przygotowania treści agencji marketingowej. W ten sposób można mieć pewność, że teksty będą korzystnie promować stronę i przekonają klientów do zakupu.

Szukasz firmy, która pomoże Ci w pozycjonowaniu sklepu online? Warto postawić na BlueCopy – współpracujemy z wieloma sprzedawcami z różnych branż, dzięki czemu jesteśmy w stanie dostosować się do potrzeb każdego klienta.


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *