Jak powinien wyglądać poprawny opis produktu do sklepu internetowego?
Opis produktu to z pozoru krótka i prosta forma, jednak przygotowanie treści tego typu może niekiedy przysporzyć pewnych problemów. Warto dowiedzieć się czegoś więcej na ten temat. Oto kilka przydatnych rad, które pomogą w pisaniu opisów atrakcyjnych zarówno dla czytelnika, jak i wyszukiwarki.
Opis produktu – długość, styl i struktura
Jedną z najważniejszych kwestii, podobnie jak w przypadku innych treści przygotowywanych pod kątem SEO, jest długość opisu produktu. Przyjmuje się, że optymalna wartość to około 2–3 tysiące znaków ze spacjami, a za minimum uznaje się 700–1 000 znaków. Z perspektywy pozycjonowania długie teksty są generalnie bardziej wartościowe – w teorii obszerna zawartość bardziej zainteresuje użytkownika, jednocześnie dając okazję do umieszczenia większej liczby słów kluczowych. W przypadku tekstów powyżej paru tysięcy znaków problemem może okazać się jednak unikalność treści i wyczerpanie tematyki. Ponadto większość klientów chce dowiedzieć się przydatnych informacji jak najszybciej – opis produktu raczej nie jest miejscem na „lanie wody”.
Źródło fotografii: pexels.com
Jeśli chodzi o styl, warto zadbać o obecność mocnych, emocjonalnych sformułowań, jednak nie należy z nimi przesadzać. Konieczne jest także zachowanie pewnej oryginalności: kolejny opis ze sformułowaniem „produkt najwyższej jakości” raczej nie zainteresuje zbyt wielu czytelników. Dobrym pomysłem będzie odniesienie się do konkretnych, realnych cech produktu oraz korzyści, które płyną z jego stosowania.
Na koniec należy pamiętać o strukturze tekstu, a przede wszystkim odpowiednim wykorzystaniu tagów HTML. Tabele, listy, wypunktowania – wszystko to jak najbardziej ma miejsce przy opisie produktu. Treść skonstruowana z wykorzystaniem tego typu elementów jest zarówno lepiej oceniana przez algorytmy wyszukiwarek, jak i bardziej czytelna oraz atrakcyjna wizualnie. Nie możemy także zapomnieć o zdjęciach przedstawiających towar (wraz z atrybutami alt, które powinny zawierać frazy kluczowe).
Rzetelny opis produktu to podstawa
Przed pisaniem powinniśmy upewnić się, że dokładnie znamy dany produkt. Jeśli przygotowujemy opis na zlecenie, niezbędne będzie zatem sprawdzenie oferty i przeanalizowanie wytycznych. Warto także sięgnąć po branżowe słownictwo, którego obecność podkreśla, że autor opisu faktycznie jest w stanie rzetelnie przedstawić cechy produktu. Mile widziane są również fragmenty dotyczące mniej namacalnych kwestii, takich jak historia danego towaru czy proces jego powstawania. Jeśli opisywany produkt otrzymał nagrody w swojej branży lub rekomendacje od istotnych osób w wybranym sektorze, z pewnością warto umieścić te informacje w opisie.
Przygotowując opis produktu, musimy skupić się także na profilu klienta. Zrozumienie potrzeb grupy docelowej pozwoli określić, które cechy i zalety będą najistotniejsze. Zleceniodawca powinien przygotować przynajmniej krótką charakterystykę odbiorców, do których jest skierowana oferta.
Źródło fotografii: pexels.com
Przygotowywanie opisu produktu na zlecenie – czego należy unikać?
Przede wszystkim powinniśmy powstrzymać się od pisania o wadach produktu. Tego typu treści to przede wszystkim reklama – celem jest zachęcenie klienta do dokonania transakcji. Nakreślając negatywne cechy danego towaru, raczej nie pomożemy w wykonaniu tego zadania. Jednocześnie musimy pamiętać, by nie zachwalać go w przesadny sposób i utrzymać odpowiedni poziom rzetelności.
Ważną kwestią jest też utrzymanie spójnego stylu, zwłaszcza w przypadku zleceń wykonywanych przez więcej niż jedną osobę. Przygotowując opis produktu, nie można także pominąć zasad SEO – w zdecydowanej większości sytuacji głównym założeniem jest wypromowanie strony w wyszukiwarce.
Źródło fotografii: pexels.com
Nadal nie wiesz, jak napisać opis produktu? Koniecznie skontaktuj się z doświadczonym copywriterem. Wyślij maila na adres: kontakt@bluecopy.com.pl
0 komentarzy