Posty na media społecznościowe – pisać samemu, czy zlecać specjaliście?
Media społecznościowe to obecnie jeden z najważniejszych kanałów komunikacji marketingowej. Na Facebooku czy Instagramie można znaleźć szereg niezwykle dopracowanych kampanii reklamowych, które są w stanie generować niemałe wyświetlenia, a co za tym idzie – spore przychody. Jakie podejście do tego tematu będzie najlepsze?
Dlaczego warto prowadzić profil firmowy na mediach społecznościowych?
„Jeśli nie ma Cię na Facebooku, to nie istniejesz” – to powiedzenie, z którym ciężko się nie zgodzić nie tylko w przypadku osób prywatnych. Obecność w social mediach stała się w ostatnim czasie kluczowa również dla firm. Kreując swoją markę za pośrednictwem takich kanałów, możemy bez problemu dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Jednocześnie jest to świetny sposób na utrzymanie stałego kontaktu z klientami. Warto zastanowić się, jakie rozwiązanie będzie lepsze – tworzenie postów samodzielnie czy zlecenie tego zadania firmie marketingowej.
Social media w firmie – o czym warto pamiętać?
Chcąc przykuć na dłużej uwagę potencjalnych klientów, warto przede wszystkim stworzyć spójną narrację wokół naszej usługi bądź produktu. Profil na social mediach może wyróżnić przedsiębiorstwo na tle konkurencji i pomóc w stworzeniu społeczności odbiorców, którzy będą nie tylko korzystać z oferty firmy, lecz także polecać ją swoim znajomym. Działania w obszarze social marketingu będą nieocenionym wsparciem w osiągnięciu długoterminowych celów sprzedażowych, co z kolei bezpośrednio wpłynie na większe zyski. Komunikacja marki powinna być dostosowana do profilu firmy, jak również charakterystyki grupy docelowej. To najważniejsze zasady, których należy się trzymać przy prowadzeniu profilu w mediach społecznościowych. Do tego dochodzą także kwestie takie jak bieżące śledzenie sytuacji w branży czy aktywne odpowiadanie na komentarze lub wiadomości.
Profil na mediach społecznościowych – samodzielna obsługa a zlecenie pracy specjalistom
W przypadku firmowych profili w social mediach, takich jak Facebook czy LinkedIn, można zaobserwować dwa podejścia:
- prowadzenie profilu na własną rękę,
- powierzenie opieki nad kontem agencji marketingowej.
Która opcja będzie lepsza? Obydwa rozwiązania mają swoje wady i zalety – przed podjęciem ostatecznej decyzji warto je dokładnie przeanalizować. Na początek należy wziąć pod uwagę przede wszystkim cele i założenia kampanii, a także budżet i własne możliwości. Pierwsza opcja wymaga nakładu czasu, z kolei druga inwestycji środków finansowych – wybór pod tym względem zależy zatem od sytuacji konkretnego przedsiębiorstwa.
Niekiedy przyjęcie na siebie kolejnego obowiązku może skutkować tym, że profile na mediach społecznościowych będą po prostu zaniedbane. Branża marketingu internetowego zmienia się bardzo dynamicznie – wcześniej stosowane strategie mogą dość szybko stać się nieaktualne. Z tego względu optymalnym rozwiązaniem często jest skorzystanie ze wsparcia agencji, która zajmuje się marketingiem internetowym. Specjaliści z tego typu firm muszą stale nadążać za trendami i zmianami w działaniu poszczególnych serwisów, a także być w stanie przygotować atrakcyjne, ciekawe treści. Doświadczenie i wiedza agencji może przełożyć się na znacznie lepsze efekty.
Co sprawia, że warto postawić na wsparcie agencji marketingowej w prowadzeniu social mediów?
Jedną z podstawowych zalet współpracy z agencją marketingową jest kompleksowa obsługa. Po przedstawieniu swoich oczekiwań pracownicy mogą podpowiedzieć, w którą stronę podążać, aby osiągnąć pożądane rezultaty. Dla firm, które prowadzą wiele profili na różnych stronach, taka opcja będzie gwarancją spójności udostępnianych treści przy jednoczesnym zachowaniu regularności publikacji. Warto jednak mieć na uwadze, że efekt zależy często od efektywności komunikacji, o którą należy zadbać również w roli klienta.
Jeśli szukasz profesjonalnej obsługi social mediów, skontaktuj się z nami – to jedna z usług wchodzących w skład oferty BlueCopy.
0 komentarzy