Jak pisać posty na LinkedIn, by zachęcić nimi potencjalnych klientów?
Platforma LinkedIn to dość unikatowa sieć społecznościowa – jej wyróżnikiem jest nacisk na kontakty biznesowe. Z tego względu wiele firm próbuje zyskać rozgłos właśnie na tym portalu. Jednym ze sposobów, by dotrzeć do nowych klientów, jest pisanie postów na LinkedIn. O czym warto pamiętać?
Pisanie postów na LinkedIn – korzyści
Głównym czynnikiem, który sprawia, że warto publikować na LinkedIn, jest szansa na zwiększenie widoczności firmy. Dobrze przygotowany post może zainteresować czytelników, którzy przekażą go dalej. W ten sposób informacje o naszym przedsiębiorstwie mogą trafić do dość sporej grupy osób: klientów, rekruterów, kandydatów do pracy czy potencjalnych partnerów biznesowych. Ponadto zyskujemy możliwość nawiązania dyskusji z różnymi istotnymi osobami z danej branży. To sprawia, że renoma i zaufanie do firmy może znacznie wzrosnąć – jest to szczególnie istotne, gdy chcemy być uznawani za ekspertów w wybranym polu.
Aby jednak móc osiągnąć te korzyści, należy pamiętać o kilku podstawowych zasadach pisania postów na LinkedIn. Treść musi przede wszystkim zainteresować czytelników i zachęcić ich do interakcji. Co zrobić, by wykorzystać platformę w jak najlepszy sposób?
Jak pisać posty na LinkedIn? Pamiętaj o stylu
Poznanie potrzeb i preferencji grupy docelowej ma spore znaczenie przy każdej publikacji – nie inaczej jest w przypadku LinkedIn. Warto mieć na uwadze, że to portal o dość biznesowej naturze. Z tego względu powinniśmy stosować odpowiedni język i ton wypowiedzi. Nie musimy także obawiać się publikowania wymagających treści i wykorzystywania zwrotów, które wymagają pewnej znajomości branży. Odbiorcami będą przede wszystkim profesjonaliści, którzy prawdopodobnie docenią wysoki poziom tekstu.
Sam styl jest na ogół nieco bardziej formalny niż w przypadku innych mediów społecznościowych, takich jak chociażby Facebook. Wiele jednak zależy od branży – to kolejny powód, by dokładnie zapoznać się z profilem typowego odbiorcy. Tekst skierowany do doświadczonych prawników może brzmieć zupełnie inaczej niż na przykład treści przygotowywane pod kątem młodych profesjonalistów z branży IT.
Czas publikacji ma znaczenie
Na widoczność posta wpływa wiele czynników – nie wszystkie z nich są bezpośrednio związane z zawartością i stylem. Warto między innymi dowiedzieć się, o jakich porach dnia możemy liczyć na największy zasięg. Bardzo często będą to godziny wieczorne i poranne, ponieważ w tym czasie sporo osób korzysta z mediów społecznościowych. Spory potencjał oferuje także pora lunchu czy przerwy obiadowej. Ta zasada dotyczy nie tylko portalu LinkedIn, lecz także takich miejsc jak Facebook, YouTube czy Twitter.
Liczy się zarówno godzina, jak i dzień publikacji. Również w tym przypadku trendy odpowiadają innym sieciom społecznościowym – optymalny moment to środek tygodnia, z kolei najmniej interakcji ma miejsce w niedzielę. Jeśli nasza zawartość ma trafiać do odbiorców z innych krajów, musimy wziąć pod uwagę różnice w strefach czasowych. Co ciekawe, informacji na ten temat możemy zasięgnąć nawet u samych pracowników LinkedIn.
Długość postów na LinkedIn
Przez dość długi czas platforma ograniczała długość postu do 1 300 znaków na profilu indywidualnym i 700 znaków na profilu firmowym. W roku 2021 limity znacznie wzrosły i wynoszą teraz 3 tysiące znaków ze spacjami w obydwóch przypadkach. Warto jak najlepiej wykorzystać tę przestrzeń – jeśli mamy do przekazania coś wartościowego, z pewnością uda nam się utrzymać uwagę czytelnika.
Wciąż jednak należy pamiętać, że LinkedIn to sieć społecznościowa, co sprawia, że liczą się przede wszystkim krótkie interakcje i wpływ na emocje odbiorców. Z tego względu najbardziej istotną częścią posta jest pierwsze 200 znaków. To długość, po której użytkownicy LinkedIn będą musieli kliknąć „zobacz więcej”, by przeczytać cały tekst – musimy zatem złapać ich uwagę już na samym początku.
Grafika główna: Technology phone photo created by ijeab – www.freepik.com
Grafika 1: Mobile business photo created by rawpixel.com – www.freepik.com
Grafika 2: Linkedin photo created by rawpixel.com – www.freepik.com
0 komentarzy