Czy duplikacja treści szkodzi stronie internetowej?

Opublikowane przez BlueCopy w dniu

Tworząc stronę internetową, warto zadbać m.in. o prawidłowe zabezpieczenie, mapowanie i responsywność. Ogromne znaczenie dla pozycjonowania ma także treść obecna na witrynie. Wyszukiwarki internetowe najchętniej promują zawartość ciekawą dla odbiorcy, która powinna być także unikatowa. Co to jest duplikacja treści i dlaczego należy jej unikać?

Czym jest duplikacja treści?

Pod pojęciem duplikacji treści mieści się po prostu powielanie tego samego tekstu pod wieloma adresami URL. Dotyczy ona nie tylko bezpośredniego kopiowania części lub całego bloku tekstu, lecz także pewnych błędów dotyczących technicznej optymalizacji strony. Za przykład takiego działania posłużyć może pozostawienie jednakowego opisu pod różnymi wariantami kolorystycznymi czy rozmiarami ubrań w sklepie internetowym.

Tzw. duplicate content podzielić można na wewnętrzny oraz zewnętrzny. Pierwsze działanie obejmuje kopiowanie treści w obrębie jednej witryny internetowej na różnych podstronach. Zewnętrzna duplikacja z kolei obejmuje powielanie treści z innej strony – takie czynności są uznawane za plagiat, wobec czego należy kategorycznie ich unikać. Jedną z najczęściej wykorzystywanych praktyk tego typu jest kopiowanie opisów producenta dotyczących konkretnych towarów sprzedawanych w sklepie.

Dlaczego nie należy duplikować treści? 

Warto przede wszystkim podkreślić, że algorytmy wyszukiwarek zwracają sporą uwagę na oryginalność treści. Ma to związek także z preferencjami użytkowników – internauci znacznie chętniej zostaną na stronie, która dostarczy im nowych informacji czy ciekawej zawartości. Duplikacja kontentu może w znacznym stopniu osłabić pozycję witryny w wynikach wyszukiwania: powielona zawartość jest po prostu uznawana za mniej atrakcyjną, a do tego często jest traktowana jak spam. Słabsze efekty pozycjonowania oznaczają natomiast spadek widoczności, a zatem także ruchu na stronie.

Unikatowe treści na stronie internetowej

Tworzenie oryginalnej i merytorycznej treści na stronie internetowej to podstawa content marketingu. Takie podejście może przynieść wiele korzyści, jednak realizacja strategii tego typu nie zawsze jest prosta. Z tego powodu dobrym rozwiązaniem może okazać się współpraca z agencją marketingową. Doświadczenie w przygotowywaniu zawartości w połączeniu z wiedzą z zakresu SEO sprawia, że firmy tego typu będą w stanie tworzyć oryginalną treść, która przypadnie do gustu zarówno użytkownikom, jak i algorytmom wyszukiwarek. Prowadząc stronę internetową, zawsze warto mieć na uwadze rolę pozycjonowania – bez odpowiedniej widoczności w serwisach takich jak Google ciężko jest zadbać o to, by klienci mogli znaleźć witrynę firmy.

O czym jeszcze warto pamiętać? Jedną z najważniejszych kwestii jest fakt, że duplikacja treści to nie tylko kopiowanie bloków tekstu. Problem ten może być nieraz dużo bardziej złożony i obejmować techniczne aspekty związane z nawigacją witryny oraz paginacją. Aby uniknąć tego typu problemów, warto zlecić stworzenie strony specjalistom, którzy doskonale wiedzą, jak zadbać o strukturę witryny. Jeśli jednak decydujesz się na opracowanie strony samodzielnie, najlepszym wyjściem będzie skorzystanie ze sprawdzonych systemów zarządzania treścią, takich jak WordPress.

Szukasz wsparcia w tworzeniu unikatowych treści promujących Twoją firmę w sieci? Nie czekaj i skontaktuj się z nami, by poznać naszą ofertę!


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *