Czym tak właściwie jest content marketing?
Marketing jest obecny w niemal każdej branży – warto jednak zwrócić uwagę na rolę internetu w działaniach na tym polu. Zwiększanie zasięgu witryny i ruchu na stronie mogą być równie ważne jak jawna reklama. Jedną z form budowania marki oraz zaufania wśród klientów jest content marketing. Co to takiego?
Czym jest content marketing?
Treść ma obecnie kluczowe znaczenie w kampaniach marketingowych. To właśnie tym aspektem zajmuje się content marketing, który można dosłownie przetłumaczyć jako „marketing treści”. Strategia ta obejmuje tworzenie atrakcyjnej, wartościowej i przydatnej zawartości skierowanej do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane produktami lub usługami danej firmy.
Za rosnącą popularność content marketingu odpowiada między innymi wzrost wykorzystania narzędzi blokujących standardowe reklamy. Współcześni odbiorcy doceniają interesujące treści, które odpowiadają ich zainteresowaniom i oczekiwaniom – branża reklamy dostosowuje się do tych trendów właśnie dzięki tego typu technikom.
Content marketing kojarzy się głównie z artykułami blogowymi i podobnymi formami treści, jednak to nie jedyny element takiej strategii. Pojęcie to obejmuje również infografiki oraz wideo, a także newslettery czy posty w mediach społecznościowych. Każda publikacja, która ma za zadanie wpłynąć na wizerunek firmy, może być uznana za część marketingu treści.
Źródło fotografii: pexels.com
Dlaczego warto postawić na content marketing?
Przygotowywanie odpowiednich treści to idealny sposób, by budować zaufanie wśród klientów i stopniowo konstruować pewną relację, która przełoży się w przyszłości na utrzymanie stałej grupy odbiorców. Niezwykle istotne jest tutaj przykucie uwagi zarówno obecnych, jak i potencjalnych klientów lub czytelników. Atrakcyjna zawartość sprawi, że obecna grupa docelowa będzie chętniej korzystać z naszej strony, co może w pewnym stopniu przełożyć się na większy zasięg. To natomiast prowadzi do zwiększenia liczby odbiorców bądź wizyt na witrynie, co może wiązać się z wyższym zyskiem z reklam lub sprzedaży.
Bezpośrednie zyski ze zwiększonej popularności strony to jednak nie wszystko. Content marketing to istotny element budowania wizerunku marki. Dzięki publikacji specjalistycznych, profesjonalnych artykułów nasza firma lub blog będzie kojarzyć się z ekspercką poradą i szeroką znajomością danej dziedziny. W efekcie osoby odwiedzające stronę będą chętniej polecać ją innym, co jeszcze bardziej wpłynie na zasięg witryny.
Marketing treści pozwala również zachęcić odbiorców do interakcji z naszą stroną. Jest to z jednej strony szansa na wygenerowanie dodatkowego ruchu oraz atrakcyjnej z punktu widzenia SEO zawartości (między innymi ankiety czy komentarze), a z drugiej – na dostosowanie się do aktualnych potrzeb klientów.
Źródło fotografii: pexels.com
Content marketing a pozycjonowanie
Jednym z głównych elementów pozycjonowania jest pozyskiwanie odnośników zewnętrznych, lecz to zadanie może być dość trudne. Z tego względu warto zwrócić uwagę właśnie na content marketing. Odpowiednio przygotowane treści będą znacznie częściej linkowane z innych stron niż zawartość o niskiej jakości.
Dodatkowo algorytmy wyszukiwarek od pewnego czasu coraz bardziej zwracają uwagę nie tylko na frazy kluczowe, lecz także na samą wartość treści. Poprawny tekst, naturalna forma (bez nadmiaru słów kluczowych), umieszczenie w zawartości treści multimedialnych – to wszystko sprawia, że strona będzie bardziej atrakcyjna dla wyszukiwarki. Content marketing oferuje wiele korzyści, które wpływają na możliwość pozyskania nowych odbiorców i utrzymania obecnej grupy docelowej.
Szukasz rzetelnej firmy zajmującej się content marketingiem? Już teraz skontaktuj się z BlueCopy i omów szczegóły współpracy! Mail: kontakt@bluecopy.com.pl, Telefon: +48 12 889 9941
0 komentarzy