Wizytówka w Google Maps – czym tak właściwie jest Google Moja Firma?

Opublikowane przez BlueCopy w dniu

Internet może zdecydowanie ułatwić przedsiębiorcom trafienie ze swoją ofertą do nowych grup odbiorców. Bez względu na to, czy prowadzisz sklep, restaurację, czy inny biznes, Google Moja Firma może okazać się kluczowym narzędziem, które pozwoli Ci zwiększyć zyski.

Czym jest Google Moja Firma?

Wyszukiwarka Google już od wielu lat jest jednym z najpopularniejszych serwisów internetowych na świecie. Jej głównym zadaniem jest umożliwienie użytkownikom znalezienia potrzebnych informacji, produktów i usług, jednak to nie wszystko, czym zajmuje się firma z Mountain View. Google utrzymuje także katalog wizytówek przedsiębiorstw wraz z różnorodnymi danymi na ich temat, które mogą wyświetlać się przy wynikach wyszukiwania lub na mapie.

Platforma ta nosi nazwę Google Moja Firma (GMF) i może z niej skorzystać każdy właściciel lub przedstawiciel działalności – niezależnie od jej rozmiaru, zakresu usług czy branży. Dodanie nawet podstawowych danych o firmie pozwala potencjalnym klientom szybko poznać jej profil, nie opuszczając strony wyników wyszukiwania. W efekcie możliwe jest znaczne zwiększenie zaangażowania i prezentowanie swojej oferty w bardziej atrakcyjny sposób. Aby utworzyć wizytówkę, warto posiadać fizyczną lokalizację firmy, jednak nie zawsze musimy ją podawać. Wyjątkiem od tej reguły są na przykład przedsiębiorstwa, które dostarczają produkty samodzielnie lub świadczą usługi poprzez dojazd do klienta. Niezależnie od rodzaju firmy zamieszczenie kluczowych informacji w systemie z pewnością przyniesie sporo korzyści. Co więcej, poprawnie wypełniona wizytówka Google Moja Firma może pozytywnie wpłynąć na SEO – zwłaszcza w przypadku pozycjonowania lokalnego.

Nazwa, adres, telefon i nie tylko

Podstawowy zestaw informacji, który powinien znaleźć się w każdej wizytówce, to nazwa firmy, adres jej siedziby oraz kontaktowy numer telefonu. Taki zbiór często nazywa się „NAP” – od angielskich słów Name, Address, Phone. Aktualnie możemy także spotkać się z terminem „NAP+W”, gdzie dodatkowa litera oznacza Website, czyli stronę internetową – kolejny kluczowy czynnik dla widoczności firmy w sieci.

To jednak nie wszystko. Przy wizytówce firmy wyświetlają się również oceny i recenzje wystawione przez klientów, którzy w przyszłości skorzystali z usług danego przedsiębiorstwa. Oferując odpowiedni standard usług i obsługi klienta, możemy liczyć na znaczny wzrost reputacji firmy. Opinie w Google Moja Firma są szczególnie ważne w przypadku niewielkich przedsiębiorstw – zaufanie grupy docelowej może zadecydować o sukcesie działalności. Oprócz nazwy, adresu, numeru telefonu, strony oraz ocen znajdziemy tu także godziny otwarcia, przeciętny ruch o danej porze dnia i wiele innych przydatnych informacji.

Google Moja Firma – korzyści

Warto podkreślić, że stworzenie profilu w GMF jest całkowicie darmowe. W zamian za poświęcenie za kilku chwil na wprowadzenie najważniejszych informacji możemy liczyć na spory wzrost zasięgu i pozyskanie kolejnych klientów. Szczególnie dobre wyniki mogą odnotować firmy, których wizytówki trafią do tak zwanego „trójpaku” – to wyświetlane obok mapy trzy najlepsze wyniki dla danego zapytania.

Sama obecność w Mapach Google, do której niezbędny jest profil GMF, również jest sporą korzyścią dla firm. Opinie klientów dają z kolei szansę na zwiększenie zaufania do przedsiębiorstwa, umożliwiając jednocześnie kontakt z odbiorcami. Jako właściciel firmy możesz dodatkowo skorzystać z dość rozbudowanych statystyk, które mogą pomóc przy przygotowywaniu strategii marketingowej. To wszystko sprawia, że zdecydowanie warto założyć profil przedsiębiorstwa w Google Moja Firma.

Szukasz firmy do obsługi Google Moja Firma? Koniecznie skontaktuj się z naszą agencją marketingową!


0 komentarzy

Dodaj komentarz

Avatar placeholder

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *