Landing page a kwestie SEO – jak stworzyć stronę, by dobrze się pozycjonowała?
Budując markę w wirtualnym świecie, warto zadbać o atrakcyjny wygląd i przejrzystość strony. Nie każdy ma odpowiednią wiedzę w zakresie optymalizacji witryn. Użytkownik może więc opuścić wybraną stronę, zamiast dokonać konwersji. Dlatego, aby skutecznie pozyskać klientów, należy skupić się na tajnikach pozycjonowania, działań SEO, reklamach oraz tworzeniu odpowiednich landing page’ów.
Co to jest landing page?
Typ witryny internetowej, jaką jest landing page coraz częściej wykorzystywany bywa w marketingu. Strona docelowa to pierwsze miejsce, do którego trafia użytkownik, dzięki działaniom promocyjnym (wpisanie w wyszukiwarce, kliknięcie odpowiedniego słowa kluczowego). Landing page może stanowić część strony lub pojedynczą witrynę. Jej celem jest skłonienie osób odwiedzających do konkretnych działań tzw. konwersji.
Jak powinien wyglądać landing page?
Istnieją metody skutecznego nakłaniania użytkownika do realizacji konkretnych działań. Sporo zależy od celu, branży biznesu oraz grupy odbiorców. Jest kilka uniwersalnych elementów, które pomagają przygotować landing page i korzystnie pokierować kampanią:
- Nagłówek – musi być chwytliwy. To pierwszy element, na który użytkownik zwraca uwagę. Powinien przekonać odwiedzających, że treści na stronie internetowej odpowiedzą na ich pytania, bądź umożliwią realizację potrzeb. Zawiera słowa kluczowe, które są zachętą dla użytkownika, aby podjął działania.
- Konkretny opis i skuteczne przedstawienie zalet oferty – propozycja dla klienta utwierdzająca go w przekonaniu, że jest najlepsza z możliwych i przyniesie mu same korzyści. Opis oferty nie powinien być długi. Poszukiwane frazy muszą być podkreślone. Treść powinna być pogrupowana i zawierać odpowiedzi na pytania, które nurtują potencjalnych klientów. Należy skupić się na zaletach, ale pozostać przy tym wiarygodnym.
- Materiały graficzne – w dzisiejszych czasach są kluczowe. Niskiej jakości filmy, czy grafiki skutecznie odstraszają użytkowników i zniechęcają do podjęcia działań. Powodzenie produktom gwarantują profesjonalnie wykonane i wykadrowane fotografie.
- Call to action – kieruje klienta we właściwe miejsce, by mógł zrealizować cel. Przyciski muszą rzucać się w oczy i wyróżniać na tle strony. Zapewnią to mocne kontrasty kolorystyczne. Podstawą sukcesu są krótkie, czytelne komunikaty (jak choćby: „kup”, „rezerwuj”).
Pozycjonowanie – czym jest? Efekty
Optymalizacja strony do potrzeb wyszukiwarek internetowych, czyli pozycjonowanie, pomaga dotrzeć do jak największej liczby odbiorców. Ważne jest, żeby witryna pojawiła się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Jest to inaczej dostosowanie strony do odpowiednich algorytmów wyszukiwarki. Kluczowym elementem pozycjonowania jest najlepsza możliwa odpowiedź na zadane przez użytkownika pytanie.
Słowa klucze
Pierwszą czynnością, jaką należy wykonać przed rozpoczęciem optymalizowania strony docelowej, jest zastanowienie się nad słowami, które użytkownik wykorzysta, wpisując w wyszukiwarkę. Słowa kluczowe nie muszą stanowić pojedynczych wyrazów, należą do nich również dłuższe wyrażenia. Wyróżnić można następujące ich rodzaje: informacyjne, brandowe, ogólne i tak zwane „długie ogony”.
Content
Oferowane treści powinny być przydatne, unikalne, aktualne i przede wszystkim, ciekawe. To pomoże podnieść wartość strony. Umiejętne wplatanie właściwych fraz, liczne synonimy, brak błędów oraz poprawność stylistyczna, to absolutny wymóg, by osiągnąć zamierzony efekt.
Tag <title>
Tytuł całej witryny internetowej robi pierwsze wrażenie. Podstawą jest umieszczenie w nim głównego słowa kluczowego. W przypadku wyszukiwarki Google nie powinien przekraczać 70 znaków.
Meta opis
Dzięki metainformacjom webmasterzy mogą naszkicować krótko zawartość i funkcje witryny internetowej. Pozwala to dokonać weryfikacji, czy zawarte treści będą pomocne, czy spełnią założone cele, bądź oczekiwania.
Mobile friendly
Pojęcie to oznacza, że treści zawarte na stronie internetowej trafią do szerszego grona odbiorców, spotkają się z pozytywnym przyjęciem i będą dostosowane do urządzeń mobilnych. Ważne jest odpowiednie formatowanie tekstu i przejrzysta budowa akapitów.
Schema markup
Pod tym pojęciem kryje się semantyczny słownik znaczników, bądź mikrodanych, które dodane do kodu HTML, pomagają wyszukiwarkom lepiej zrozumieć, kategoryzować i indeksować treści zawarte na stronie. Korzyści płynące z posiadania znaczników schematu to: lepsza interpretacja tekstu przez Google, odpowiedni dobór treści, umieszczenie w „Grafie wiedzy”, co zapewnia możliwość budowania marki w SERP. Jeśli tworzenie znacznika schematu, okazuje się zbyt trudne, warto skorzystać z „Pomocnika Google do oznaczania danych strukturalnych”.
Szybkość ładowania strony
Wpływa na wyniki wyszukiwania i pozycję strony. Opóźnienia w ładowaniu mogą spowodować spory spadek konwersji. Można, jednak w prosty i darmowy sposób przetestować szybkość wczytywania. Testery wymagają podania adresu witryny. Jeśli strona nie spełnia wymagań, wtedy najlepiej wykonać następujące kroki: zoptymalizować wielkość plików i jakość zdjęć, upewnić się, że serwer, z którego korzystamy, jest adekwatny do wielkości strony i typu biznesu, zminifikować kod oraz pozbyć się zbędnych skryptów.
Linkowanie
Linki dzielą się na zewnętrzne i wewnętrzne. Pierwsze – za pomocą jednego kliknięcia, przenoszą użytkownika między zewnętrznymi stronami. Wyróżnimy tu linkowanie przychodzące (kieruje użytkownika z innej domeny do naszej) lub wychodzące (kieruje z naszej strony do obcego serwisu). Drugie z kolei (linkowanie wewnętrzne) jest odpowiedzialne za szybkie poruszanie się w obrębie konkretnego serwisu. Odpowiednio zoptymalizowana strona internetowa ze starannie przygotowanym systemem linków, pozbawi osoby odwiedzające konieczności wpisywania nowych, powiązanych adresów w wyszukiwarce. Ułatwi również robotom Google płynne poruszanie się po całym serwisie, w trakcie identyfikacji podstrony.
Podsumowanie
Zastosowanie się do wymienionych porad, zwiększy szansę na osiągnięcie konwersji. Satysfakcję z wyników, można osiągnąć poprzez samodzielne testowanie różnych rozwiązań i pomysłów. Strony typu Landing page, to perfekcyjne narzędzie do rozwoju własnej marki i biznesu. Szukasz wysokiej jakości tekstów na strony WWW? Już teraz napisz do doświadczonego copywritera: kontakt (małpa) bluecopy.com.pl
0 komentarzy